Vad är en nagelförlängning?

En nagelförlängning är, precis som det låter, en förlängning där man på konstgjort sätt förlänger nageln
Det finns tre sätt att göra en förlängning.

Med UV-Gelé -
Kan användas på alla naglar. Görs med UV-Gelé med tippar där en plasttip limmas fast på nageln som sedan anpassas till nageln och klipps ner till önskvärd längd. Sedan läggs ett lager gelé på som härdas i en UV-lampa. Önskas fransk manikyr läggs ytterligare ett vitt eller färgat gelé lager (eller med glitter). Efter det läggs ett nytt lager gelé på. Jag erbjuder garanti för naglarna 1 vecka.Om något händer under en vecka  jag fixar det gratis om det är mitt fel.
Schablonteknik - Används framförallt för de som redan har en lite längre naglar med en fri nagelkant. En schablonmall används för att bygga upp hela förlängningen i gelé därefter är det samma som UV-gelé fast utan plasttippar.

Akryl - Kan användas på alla naglar. Är en liten dyrare behandling där man får lite tåligare naglar samt lite tjockare. Akryl är en 2-komponents ämne som härdar efter bara några minuter i rumstemperatur där den formas på nageln. Jag anvender inte den för att  jag har blivit allergisk mot den.

Permalink Behandlingar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback